Waarom de winstrivier?

Jennemieke Snijders vertelt:
“Juist nu is goede promotie broodnodig. Maar veel ondernemers gaan vanwege de nood aan inkomen overhaast te werk.  Ze gooien geld en tijd weg aan promotiemiddelen die niet op de juiste knoppen drukken. Puur omdat ze geen plan van aanpak hebben. Zonde. Ik wil hen helpen om het meteen goed te doen.“

 

Twee voorbeelden uit mijn praktijk

  • Een ondernemer ziet zijn klantenbestand dalen door corona. Hij wil nieuwe klanten aantrekken met een promotie-actie. Hij investeert tijd aan overleg met zijn managementteam. Ze bedenken samen welke middelen ze willen inzetten: een advertentie in een vakblad, drie Facebook-advertenties en een direct mail met een presentje. Een fikse investering. Hij stelt me de vraag. ‘Wil jij die middelen maken?’ Op de vraag wat er dan in de middelen moet staan, heeft hij geen antwoord.

 

  • Een onderneemster met een kookstudio ziet haar inkomsten opdrogen door corona. Ze mag geen workshops meer organiseren. Ook haar cateringservice staat stil. Ze belt me op. ‘Kun jij me helpen?’ Ik zeg dat ik eerst een plan voor haar maak. De volgende dag laat ze me weten dat ze een webshop heeft gekocht. Als ik vraag wat voor producten ze gaat verkopen en aan wie, heeft ze geen antwoord.

De grote basisfout

De meeste ondernemers maken dezelfde denkfout. Ze denken in middelen als ze hun aanbod willen promoten.

“Ik moet een webshop hebben.”
“Ik moet een folder hebben.”

En dan bellen ze mij. Maar je verkoopt niks met een webshop of een folder. Je verkoopt iets omdat klanten je product of dienst willen hebben. Omdat het waarde voor hen heeft.

Met de WinstRivier wil ik ondernemers leren om te beginnen bij het begin. Niet bij middelen, maar bij waardecreatie. Leveren ze iets wat klanten écht willen? Hoe kunnen ze de waarde van hun product of dienst vergroten?

Vervolgens wil ik ze leren hoe ze die waarde naar promotiemiddelen vertalen. Want dan gaat de verkoop stromen.

Waarom wil Jenne de cursus 'de WinstRivier' geven?

Mensen die mijn werk kennen, zien van de buitenkant succesvolle concepten. Bijvoorbeeld Lumberjack, Lokaal Doorbazen, de KrachtClub, etc.

Maar wat ze niet zien, is dat die successen beginnen met waardecreatie.

Waardecreatie is ‘mijn geheime sleutel’. Het is de onzichtbare kracht die ervoor zorgt dat mensen zich verbinden aan ideeën, producten en diensten. En die wil ik delen.

Het plan van aanpak van De WinstRivier is het ultieme hulpmiddel dat ik ondernemers op dit moment te bieden heb. Het is het gestroomlijnde plan van mijn jarenlange ervaring als conceptontwikkelaar, tekstschrijver, grafisch ontwerper en webbouwer. Alles waarvan ik geleerd heb 'dit werkt' zit erin.