Hoe ziet de cursus 'de Winstrivier' eruit?

Je gaat met max 3 andere ondernemers aan de slag in vijf bijeenkomsten van anderhalf uur. Je brengt een case van jezelf in. Dankzij corona is er volop aandacht voor jouw case. Meer personen mogen niet in de les.

Je doorloopt de zeven stappen van de WinstRivier in vijf bijeenkomsten.

Bijeenkomst 1 | Stap 1

In de schoenen van de klant

Je gaat in de schoenen van de potentiële klant staan. Jenne helpt je daarbij. Je krijgt de vragenlijst met alle vragen die Jenne stelt voordat ze een product of dienst gaat promoten. Deze vragenlijst vul je zelf in. Of je legt ‘m voor aan een echte potentiële klant.

De vragenlijst is niet alleen handig voor je huidige case, maar ook voor alle cases die nog gaan komen in je bedrijf.

Bijeenkomst 2 | Stap 2

In de schoenen van je bedrijf

Je gaat in je eigen schoenen staan. Je bepaalt welke elementen van jouw product of dienst aansluiten bij het echte probleem van de klant.

Je krijgt helder voor ogen op welke knoppen je product of dienst zeker moet drukken. Je wilt immers zeker weten dat klanten geïnteresseerd raken. Deze knoppen gebruik je verderop in het plan.

Bijeenkomst 3 | Stap 3, 4, 5

Naam, middelen, bouwstenen

Nu komt de creatieve vertaalslag.

  • Je leert om zelf een sterke naam en een ondertitel te bedenken voor je product of dienst (stap 3). Iedereen kan dit, als je weet hoe.
  • Je bepaalt welke promotiemiddelen zinvol zijn om te maken. Dat doe je aan de hand van een aankruislijst (stap 4).
  • Je bepaalt welke bouwstenen je nodig hebt om de promotiemiddelen te kunnen samenstellen (stap 5).

Huur je een fotograaf, vormgever of tekstschrijver in om de bouwstenen te maken? Gebruik dan stap 3, 4 en 5 om een scherpe briefing op te stellen. Hoe richtinggevender jouw briefing, hoe efficiënter zij aan het werk kunnen. En hoe goedkoper je uit bent.

Je gebruikt de bouwstenen modulair. Je verzamelt dus niet per promotiemiddel verschillende bouwstenen. Maar je verzamelt bouwstenen die je in elk communicatiemiddel (her)gebruikt.

Deze aanpak levert je tijdswinst op. En het zorgt ervoor dat elk promotiemiddel consistent overkomt. Dat roept vertrouwen op bij de klant. Vertrouwen is een voorwaarde om überhaupt iets te verkopen.

Bijeenkomst 4 | Stap 6

Blauwdruk

Je krijgt diverse blauwdrukken die Jenne in haar eigen praktijk gebruik. Bijvoorbeeld van een website, een folder, een mailing, etc. Deze vul je met de bouwstenen die in de vorige stap gecreëerd zijn.

De blauwdrukken zijn ingericht volgens de basisbeïnvloedingsprincipes in communicatie. En ze zijn ingericht als stroomversnellers. Zo help je jouw klanten om soepel door je promotiemiddel te stromen. Recht naar je verkooppagina.

Bijeenkomst 5 | Stap 7

Promotieplanning

De promotiemiddelen staan klaar. Je bent klaar om de promotie te starten. Je maakt een promotieplanning. Deze helpt je om de middelen die je gecreëerd hebt daadwerkelijk bij je klanten te krijgen.