LOKAAL DOORBAZEN

verbindingsconcept

Lokaal Doorbazen is bedacht in coronatijd. Het is een platform waar mensen kunnen zien wat ondernemers uit de buurt te bieden hebben in coronatijd.

"Het is nú crisis, er moet nú iets gebeuren."
Quote uit interview Rabo&Co Magazine

 

Monique vd Velden belt op in coronatijd.
“We moeten iets doen om lokale ondernemers te ondersteunen. En wel nu! Maar wat?” Monique en Jenne steken de creatieve koppen bij elkaar.

Jenne begint met een waardepropositieontwerp
Een waardepropositieontwerp is een onderzoek naar de zwaarst wegende belangen en behoeftes van een doelgroep. In dit geval lokale ondernemers. Jenne gebruikt deze tool als startpunt om een idee naar een hoger plan te trekken.

Uit het waardepropositieontwerp ontstaat het idee
Het idee: we creëren een platform waar lokale ondernemers hun alternatieve producten en diensten zichtbaar kunnen maken. Zo staan ze samen sterker.

Het platform heeft op dat moment nog geen naam
Jenne bedenkt de naam Doorbazen. Monique voegt daar Lokaal aan toe. De naam wordt Lokaal Doorbazen (wil je weten hoe je een goede naam of titel bedenkt voor je idee? Lees het blog 'Hoe bedenk je een titel').

Na de naam komt de geboorte
Jenne creëert, ontwerpt en bouwt wat nodig is om Lokaal Doorbazen op de wereld te zetten. Van logo tot navigatiestructuur, van persbericht tot website. Monique en Jenne schrijven samen de teksten van de website.

Monique en Jenne mobiliseren de ondernemers in hun gezamenlijke netwerk
Whatsapp en social media laten het balletje rollen. De reacties zijn enthousiast. Steeds meer lokale ondernemers doen mee.

 

Ook de media pikken het idee op
ED en Peelbelang schrijven een artikel. De gemeente Asten zet de website op de digitale komborden. De Rabobank plaatst een interview in hun magazine Rabo&Co.

De naam Lokaal Doorbazen blijft groeien tot wat het nu is. Zie www.lokaaldoorbazen.nl.